Advokat Borivoje Pajović tvrdi da vozači koji imaju ugrađen TNG, pored atesta koji traje 10 godina, treba ponovo da izvrše atestiranje sistema imaju osnova da tuže državu jer ih je onemogućila da koriste svoja vozila.
Problem je u samom atestiranju, njegovoj komplikovanoj proceduri i malom broju mesta na kojima se može izvršiti, pa usled toga vozačima se kontrola zakazuje za dva meseca. Bez novog atesta vozilo ne može da se registruje a samim tim ni koristi.
- Ljudi su platili i u skladu sa tadašnjim zakonom dobili ateste koji važe 10 godina. U međuvremenu je donet pravilnik o ispitivanju vozila prema kom ne mogu da registruju automobil sa TNG uređajem ako je prošlo pet godina od atestiranja. To je protivustavno i protivpravno. Ne može izvršna vlast ničije zakonito stečeno pravo da derogira. Pravilnik može da važi samo za one koji prvi put ugrađuju TNG uređaj - kaže Pajović.
Cena novog atesta iznosi 6000 dinara, što na brojku od 400 000 vozila znači da treba biti uplaćeno ko 22 miliona evra na ime atesta. Polovina tog novca ide na ime Agencije za bezbednost saobraćaja, a druga polovina na ime organizacija koje vrše atestiranje.
Preuzeto sa: blic.rs