Sa dolaskom lepog vremena dolazi i želja da unesete neke novine u vaš život. Lepši pol tu želju ispunjuje kroz kupovinu nove garderobe za modnu sezonu koja predstoji, ili kupovinom novih komada nameštaja kako bi uneli dodatnu svežinu u svoj dom. Kod Muškog dela populacije izbor je dosta manji ali ne i finansijski manji. Kod muškaraca promena znači kupovinu novog automobila. U većini slučajeva kupovina drugog automobila znači prodaja starog. Tako da ovaj članak može koristiti i onima koji prodaju svoj automobil. Naravno kada kažemo "koristi" to ne znači da prodavci trebaju da prikriju mane koje ćemo spominjati u daljem tekstu, već to znači da ce ovako sami moći da primete sta ne valja i na vreme će ukloniti sve nepravilnosti koje mogu da umanje vrednost vašeg automobila.
Počećemo sa onim sto prvo uočite kada kupujete automobil, a to je karoserija:
Ovde obratite pažnju na zazore između školjke i vrata automobila. Svi zazori trebaju da budu isti. U slučaju da zazori nisu isti to znači da je karoserija pretrpela značajne deformacije.
Ako zapazite varove sa unutrašnje strane karoserije, nemojte da dozvolite da vas ubede da je to fabrički. Svi proizvođači godinama unazat za spajanje limova koriste tačkasto zavarivanje. Jedino ojašnjenje za vidljive varove jeste da je automobil spajan.
Mala sitnica, ali ne i toliko beznačajna. Logo proizvođača na farovima i žmigavcima. Uvek proverite da li ih ima, jer ako ne stoji logo to znači da su zamenjeni i da je razlog za to oštećenje prednjeg ili zadnjeg dela karoserije. Istinia je da ovi delovi mogu orginalni da se nađu na otpadu, ali ako je prodavac bio nesmotren, vi ćete to uočiti.
Što se tiče zadnjeg dela karoserije. Najlakši način da uočite prepravke je da otvorite gepek i podignete tapacirung, ako je bilo bilo kakve prepravke, ovde se to ne može sakriti.
Takodje nikada ne gledajte automobil koji je prljav. Osoba koja prodaje automobil zeli da predstavi svoj automobil u najboljem izdanju, a najosnovnija stvar je da automobil bude detaljno opran. Ovim trikom prodavci žele da prikriju losije limarske radove i promene boje.
Nemojte uzimati za loše ako automobil ima par ogrebotina. Nije normalno da automobil koji je stariji od 4 godine nema na sebi nijednu ogrebotinu, ma koliko bio očuvan. Ovo znači da je automobil farban, a ovakve automobile trebate da izbegavate.
Sledeća stvar koja će zaokupiti vašu pažnju jeste enterijer kabine:
Ovo je jako bitan faktor u kupovini. Iz stanja kabine možemo da dobijemo korisne informacije o stvarnoj pređenoj kilometraži i da li je automobil više vožen po gradu.
U kabini je bitno da obratite pažnju na ručicu menjača, na papučice gasa, kvačila. Ovde možete uočiti pravu kilometražu. Iskusni prodavci će uložiti stotinak evra na zamenu ovih stvari. Pogledajte stanje ručice na vratima vozača, proverite oblogu na vozačevim vratima, ako je oštećena i pri povlačenju ručice cuje se krckanje to je jasan pokazatelja da je automobil prešao dosta kilometra.
Pre ulaska u automobil pokušajte malo da podignete vrata. Ako postoji luft na vratima to znači da su vrata mnogo puta otvarala i zatvarala, pa se javio zazor između šarki, koji je učinio da vrata malo padnju prema zadnjem delu. Što može biti da je automobil više vožen po gradu, i na kraćim relacijama.
U narednom članku pisaćemo o proveri motora, transmisiji, oslanjanju...
izvor: Vrele gume