Nakon provere karoserije i kabine o kojoj smo pisali u prošlom članku.Sledeće sto bi trebalo da proverite jesu kvačilo i menjač. Za proveru kvačila upalite auto, ubacite u brzinu i polako popuštajte kvačilo. Ako se auto ne ugasi to znači da je kvačilo istrošeno i morate ga zameniti. Što se tiče menjača, tu svaki zvuk, svako skripanje, svaka vibracija koja se oseti pri prelasku u viši stepen i obrnuto znači da su zupčasti snopovi istrošeni i da ih treba menjati.
Amortizere ćete proveriti pritiskom karoserije iznad točka, ako se automobil vrati u prvobitan položaj i zaustavi, amortizeri su dobri, u suprotnom ih treba menjati. Taj trošak vam preporučujemo da izbegnete jer su cene dosta visoke. Ležaje na točku ćete proveriti tako što uhvatite gumu kao volan (15 do 3) i vučete ka sebi i gurate od sebe naizmenično. Ako postoji luft, to znači da su ležajevi "otišli" i da ih je potrebno promeniti.
Pneumatike nemojte gledati kao zasebnu stavku. Pneumatik moze pokazati da li automobil ima problema sa trapom.Indikator necentriranog trapa su pojedene gume na jednoj strani.
Sto se tiče samog pneumatika proverite trocifreni DOT broj kod koga su prve dve cifre sedmice u godini a poslednji predstavlja godište proizvodnje. U zavisnosti od starosti guma i njihovom stanju, možemo da ocenimo koliko je automobil vožen. Ali ovo ne bi toliko smatrali kao uverljiv dokaz o trenutnom stanju automobila, jer je moguće da su gume kupljene polovne neposredno pre prodaje automobila.
Ako ste zadovoljni svime sto ste videli na automobilu,i ako su testovi o kojima smo pisali pokazali da je reč o dobro očuvanom automobilu, vreme je za test vožnju.
Savetujemo vas da zamolite prodavca da vas prvo on provoza. Ovako ćete videti kako je automobil vožen. Da li vozač duže drži nogu na kvačilu pri promeni brzine, da li koristi više kočnicu ili koristi mototno kočenje (prelazak u niži stepen da bi se usporio automobil).
Zatim sedite da provozate automobil, ovde morate da načulite dobro uši, i da pokušate da uočite svaki zvuk koji nije karakerističan za ispravan automobil. Izbegavajte pokušaje prodavca da vam tokom vožnje pokazuje kako radi ozvučenje. Pri davanju kontakta, proverite da li se pale sve lampice, airbag, abs i ostale. Obratite pažnju na to da li se gase sve istovremeno. Ako se gase istovremeno, to znači da je neko prespojio sve lampice na jedan vod, kako bi prikrio neki nedostatak. Svaka lampica je pokazatelj provere koja se pri svakom paljenju automobila vrši od strane board kompjutera. Tako da svaki test ima svoj vremenski interval provere, koji nikad nije isti za sve delove automobila.
Oslanjanje možete proveriti ako automobil dovedete do 50 km/h i sa pritisnutim kvačilom krenete da kočite, ako je automobil ostao na pravoj putanji oslanjanje i centriranje
je dobro.
U servisu mozete proveriti sve što je zabelezeno u board kompjuteru, od aktiviranja airbegova do prijave svakog problema na automobilu, a koji se nije pojavio na istrument tabli (namerno lil slučajno).
Saveti
Izbegavajte kupovinu noću, izbegavajte prodavce koje ne žele da provere svoj automobil u servisu, prodavce koji su slatkorečivi i mnogo pričaju i time vam ne dozvoljavaju da se detaljno raspitate o automobilu. Poželjno je proveriti automobil u policijskoj stanici, da li je automobil tražen od strane interpola.
izvor: Vrele gume