Jedna od boljih strana prelaznog trgovinskog sporazuma sa Evropskom unijom je to što se više ne plaća 5% carine, već 2.5%. Na automobil cija je procena 10 000 evra pre je trebalo da se plati 500 evra sada za automobil carina košta 250 evra (oko 27 000 dinara) u ovom slučaju, što je nekome u Srbiji jedna mesečna plata. Ali napominjemo da ovo smanjenje važi samo za vozila čiji su delovi 60% proizvedeni u Evropi. Dok je cena za automobile koji nisu proizvedeni u Evropi i dalje 12.5% od ukupne procenjene vrednosti automobila. Ali nemojte misliti da ako je proizvođač automobila iz drugih delova sveta da ćete obavezno morati da platite carinu od 12.5%. Proizvođači iz na primer Azije da bi bili konkurenti proizvođačima iz Evrope otvorili su svoje pogone ovde u Evropi. Primeri takvih proizvođača su Tojota, Mazda, Hjundai. Međutim ovde treba biti oprezan, jer se ne proizvode svi modeli u Evropi. Tako za Tojotin model "land Cruzer" koji se proizvodi u Japanu mora da se plati 12.5%.
Ovde dolazimo do prvog saveta da kada se opredelite za model proizvođača koji nije iz Evrope, proverite da li se u celosti proizvodi u Evropi,ili makar više od 60% delova potiče iz Evrope.
Od 1.Januara 2014. ovaj porez će u celosti biti ukinut. Tako da će ušteda biti veća, a cene automobila u Srbiji niže.
Kako nas u auto salonima polovnih automobila savetuju, kada gledate proizvođača automobila, gledajte da automobil kupujete u zemlji gde se taj automobil proizvodi. Jer je po pravilu automobil najjeftiniji u zemlji u kojoj se proizvodi, zbog raznih olakšica.
Danas kada je sve online, potraga za automobilom iz inostranstva nikada nije bila lakša. Strani sajtovi poput (mobile.de, autoscout24.de, autoscout24.it...) dostupni su čak i na srpskom jeziku. Nakon pronalaska željenog automobila i rezervacije istog, morate da krenete za Evropu, radi detaljne provere automobila i sređivanje papira. Predvođeni iskustvom ljudi koji se bave ovim poslom, savetujemo vam da na put ne krećete petkom jer za sređivanje papira potrebno je više od jednog dana, a imajte u vidu da je radno vreme ustanova u većini država skraćeno subotom.
O tome šta raditi kada stignete u Evropsku Uniju i kako se ponašati sa prodavcem vozila više u tekstu sledeće nedelje...