Za mnoge od nas fića prestavlja sliku jednog boljeg vremena, u kom je gospodario našim putevima. Dok se prisećamo tog vremena nismo ni svesni da je od tada prošlo dobre dve-tri decenije. I dok se čudimo kako vreme brzo teče, pored nas na ulici prolazi jedan takav. Pitaćete šta je tu čudno? Istina ima nas dosta koji volimo da vidimo očuvani oldtajmer, ali jedina zajednička stvar koju taj fića ima sa oldtajmerom jesu godine. Vozila u katastrofalnom stanju koja su u najvećem slučaju već odavno spremna za neki otpad, prisutna su na našim ulicama svakodnevno. Jedino novo što možemo da uočimo na tim automobila jesu registarske table. I tu dolazimo do problema koji nas tera da se zapitamo. Ko je ovim automobilima dozvolio da izađu na ulicu? Mesta na kojima možete da pregledate tehničku ispravnost vašeg vozila nekada su ulivala strah u kosti vozača . Danas to izgleda nije tako.U više od 1000 registrovanih mesta na kojima možete izvršiti tehnički pregled, dovoljno je da vam iz novčanika izvire par "crvenih" i vi ćete nesmetano proci tehnički pregled.
Razlog ovoga je u tome što pravilnika o tehničkim pregledima još uvek ne postoji. Prošlo je četiri godine kako je na snagu stupio Zakon o bezbednosti u saobraćaju. I u okviru tog zakona je planiran i novi pravilnik o tehnčkim pregledima. Koji je trebao da bude donet u roku od šest meseci nakon stupanja zakona. Od isteka tog roka prošlo je tri i po godine.
Malo smo istražili dokle se stiglo u procesu donošenja pravilnika.
Prvobitni tekst pravilnika bio je spreman još pre dve godine i tada se čekalo jedno na potpis ministra. Međutim došlo je do promena u propisima i drugim pozakonskim aktima, zbog čega je tehnički rečeno pravilnik maorao da se menja. Nakon zastoja u Sekretarijatu za zakonodavstvo, i nakon određenih izmena u prelaznim i izvršnim odredbama, tekst je gotov. I sada već možemo i da se nadamo da će uskoro početi da se primenjuje.
Pravilnik će doneti propise kojih strogo moraju da se drže vlasnici automobila i tehničkih pregleda.
Nadamo se da će se ovim pravilnikom pooštriti kazne u slučaju nepravilnosti. Do sada za puštanje automobila u saobraćajaj bez ispunjenog uslova se kažnjavala oduzimanje dozvole za rad na šest meseci. Mada se zbog slabog kontrolisanja ovakvih mesta, kazne ne izdaju tako često.
U bezbednosti u saobraćaju pola posla čini policija dok je druga polovina dodeljena firmama za tehnički pregled. Valjda ćemo nakon uvođenja ovog pravilnika biti malo bezbedniji, i da ćemo fiću gledati samo u muzeju gde mu je već odavno mesto.